Bericht lezen
Lees bericht, of terug naar de lijst.
| Onderwerp: | Australie/Melbourne: 10 verhuisdozen, wat te verwachten? |
| Bericht: | Hi WBS, Wij willen zo'n 10 verhuisdozen verschepen naar Melbourne. In de tussentijd zijn wij 2 maanden aan het backpacken in Azie. Wij zullen dus niet in Australie zijn op het moment dat de goederen aankomen. Vraag: mag iemand anders onze spullen ophalen en tekenen voor ontvangst? Of moeten we het adresseren aan degene die het in ontvangst gaat nemen? Nog een vraag: we kunnen dus uitgaan van 'tax' aan de andere kant van zo rond de AUS 55 (zag ik in ander bericht)? Voor opslag e.d.. Zijn er andere ervaringen met meer kosten? Afmetingen: ------------- Onze verhuisdozen zijn 48*32*36. Als wij per boot verschepen wordt het bij ophalen gratis op een pallet van 120x80 geplaatst, als ik het goed begrepen heb. Als ik een beetje reken kan ik maximaal 5 dozen op 1 laag krijgen en dus 10 in totaal in 1m3. Klopt dat? Mogen de totale afmetingen de 120x80 niet overschrijden, of mag daar de folie er nog bij geteld worden? En telt de hoogte van het pallet mee bij onze m3 berekening? Dank, Roald |
| Geplaatst: | 19/04/2007 16:20 door Roald |
| Beste Roald, Vooraf: Je kunt de goederen aan een andere persoon adresseren, maar voor persoonlijke goederen is het ten aanzien van de douane beter indien je als eigenaar zelf aanwezig bent bij aankomst van de zending. Overigens, goederen kunnen bij ons maximaal 4 weken voorafgaande aan vertrek zonder extra kosten worden opgeslagen. Rekening houdende met de voorbereidingstijd, de vaartijd en de inklaring in Australië, zullen er dan geen opslagkosten zijn. Zie voor de vaartijd > zeevracht > wat is het > 8.afvaarten. Verpakking: Wij gebruiken pallets van 80/120 en 100/120 cms.; hoogte 0.17 cms. De boys in de loods weten zolangzamerhand wel hoe een en ander zo zuinig mogelijk te contouren. De 10 verhuisdozen passen wel binnen 1m3, inclusief pallet en seal. Dus hou rekening met een minimum van 1m3. Overlap van de pallets is niet verstandig, bij het laden van de container en bij heel slecht weer onderweg, kan dan schade ontstaan. Local tax: Over het algemeen zijn er geen douane heffingen op (gebruikte) persoonlijke goederen. Wel dienen de havenkosten te worden betaald. AUS 55,00 zou kunnen, lijkt mij voor zeevracht aan de lage kant. Kijk weer bij > zeevracht > wat is het > 7.kosten op bestemming. Als indicatie geeft de rederij agent ca usd 160,00 op. m vr gr Ybo Worldwide Baggage Services |
|
| 20/04/2007 22:59 door Ybo / Worldwide Baggage Services | |
| Het klopt dat de kosten hoger zijn dan ik verwachtte: zo'n AUD 170. We schrokken hier toch wel een beetje van. Het is toch EUR 105 bovenop de EUR 365 voor 1m3. Ik laat het maar even weten zodat anderen niet voor een verrassing komen te staan. Groet, Roald |
|
| 29/06/2007 08:14 door Roald | |
| Reageer op dit bericht, of terug naar de lijst. |