Bericht lezen
Lees bericht, of terug naar de lijst.
| Onderwerp: | Verhuizen naar Canada, vier vragen |
| Bericht: | Dag, Wij gaan in december verhuizen naar Canada en willen graag gebruik gaan maken van de diensten van WBS. Ik heb al veel informatie kunnen vinden op deze website maar heb toch nog wat vragen: - we willen de spullen rond 15 december laten ophalen. Wanneer zou de uiterlijke leveringsdatum in Toronto zijn? Het is voor ons namelijk nog niet duidelijk wanneer we zelf in het vliegtuig stappen. Ik begrijp dat WBS de zending enige tijd kan 'opslaan', zijn hier extra kosten aan verbonden? - de online offerte zegt onderaan de pagina:"lokale terminal kosten en buiten de E.U. inklaring douane.", doorklikken geeft wat globale informatie, waar moet ik rekening mee houden in geval van 2 kuub? - we zijn voornemend om onze spullen in bananendozen te verpakken. Is dit gebruikelijk en handig qua maatvoering? Heeft WBS ervaring hiermee en zo ja, hoeveel banendozen passen er netto in een verzending van 2 kuub? Ik heb de maten opgenomen en kom dan op 40 stuks maar er zal vast wat marge zijn. - hoe veel details moeten er op een paklijst? Ik bedoel, onze zending zal voornamelijk bestaan uit boeken, kleding en speelgoed. Moet ik ieder item afzonderlijk vermelden? Het zijn namelijk nogal wat boeken. En hoe bepaal ik de waarde hiervan? De meeste spullen kan je niet meer kopen en leveren ook niets op, laat staan dat we er een bonnetje van hebben. Het zijn dus puur persoonlijke dingen met enkel emotionele of praktische waarde. |
| Geplaatst: | 21/09/2009 23:23 door Erwin |
| Beste Erwin, In antwoord op je vragen: - Op de website zie je ook het afvaart schema. Dit zijn de vaartijden, dus hou rekening met voorbereiding en inklaring op bestemming, 10-14dagen. - Wij slaan maximaal 4 weken zonder kosten op in onze loods. - Kosten op bestemming inclusief inklaring, hou aan ca euro 225.00 - Met de volume calculator kun je het cubage berekenen. Wij sealen de dozen op pallets, door het beruik van pallets en afhankelijk hoe goed wij kunnen contouren, zal het volume iets hoger uitvallen. - Paklijst: douane wil weten wat het land binnenkomt, dit hoeft niet perse per doos, algemene lijst is voldoende: used clothing, toys, books, etc. - Ga uit van de dagwaarde. Bot gezegd, wat zou het opbrengen bij verkoop. Met vriendelijke groet, Ybo van den Beukel Worldwide Baggage Services | |
| 09/10/2009 16:44 door Ybo van den Beukel | |
| Ybo, bedankt voor je reactie. Duidelijk verhaal. Nog twee vragen.... - vraag 1. De canadese douane zal onze lijst van 'goods to follow' voorzien van een stempel zodra we landen. Deze gestempelde lijst die in feite de paklijst is, moet vergezeld gaan met de zending. Kortom, we kunnen jullie de paklijst pas geven nadat we geland zijn in Canada. Is het een probleem voor jullie om de dozen half december hier op te halen en de paklijst dan begin Januari via de post te krijgen?........... vraag 2. Als ik in de veronderstelling ben dat ik precies 1 kuub aan dozen heb, en het blijkt na sealen 1,1 kuub te zijn, krijg ik dan een rekening van 2 kuub? Kortom, wordt het volume afgerond op hele kuubs? ... alvast bedankt! | |
| 19/10/2009 09:06 door Erwin | |
| Reageer op dit bericht, of terug naar de lijst. |